Værdien af faget dansk kan ikke overvurderes. Det mener jeg både som sprogmenneske og som samfundsborger. Det er her, vi lærer at sætte pris på alverdens gode tekster, og her vi lærer at forholde os kritisk til dem.
Kun et gabende sort hul – Læs og skriv gyserhistorier i 5. og 6. klasse, 2007.
Gyserhistorier er omhyggeligt skruet sammen, så de fastholder, frastøder og overrumpler læseren. Derfor er de uhyggeligt velegnede til at demonstrere, hvordan velkonstruerede historier fungerer – generelt.
Målgruppe: 5. og 6. klasse.
Pris 125 kr. hos Dansklærerforeningens Forlag.
Kort og godt om at argumentere for en holdning, 2006.
En temabog, der giver en afsluttet introduktion til, hvordan man arbejder med argumentation i moderne reklamer og holdningskampagner. Afsluttes med en længere øvelse.
Målgruppe: Gymnasieskolen.
Pris 125 kr. hos Dansklærerforeningens Forlag.
E-bogsudgaven er udgivet i samarbejde mellem Dansklærerforeningens Forlag og forlaget Systime.
Kort og godt om at skrive til nettet, 2006.
En håndbog, der forener to meget forskellige holdninger til nettekster på en nyskabende måde.
Målgruppe: Tænkt til gymnasieskolen, hvor den aktiverer alle danskfagets kernekompetencer, men bruges også som grundbog til web-skribenter generelt.
E-bogsudgaven er udgivet i samarbejde mellem Dansklærerforeningens Forlag og forlaget Systime.
Kort og godt om korte tekster, 2006 .
En temabog, der gennem en stribe vidt forskellige eksempler og underholdende prøv-det-selv-skriveøvelser løfter sløret for, hvor vanskelig, men også spændende en genre kortprosa er.
Målgruppe: Gymnasieskolen og andre, der vil skærpe det analytiske blik ved at spidse pennen.
Fortællemodeller i fiktion, politik og journalistik, 2006.
En utraditionel danskbog, der stiller spørgsmålet: Hvad er ligheden mellem Grimms eventyr, George W. Bush's taler og Michael Moores journalistik? Og giver svaret: At de alle skaber skurke og helte, fordi de bruger de samme fortællemodeller.
Målgruppe: 7.-9. klasse.
Gå tæt på hjemmesider, 2008.
En danskbog til erhvervsgrunduddannelserne, primært den merkantile indgang. Bogen tager afsæt i konkrete eksempler og cases og kan fx bruges i et emne eller et valgfag om hjemmesider eller i et samarbejde med faget it.